
Yrd. Doç. Dr. Selma KORKMAZ
Türkçe Öğretmenliği Bölümü
İlgili Haberler

- Adı Soyadı : Selma Korkmaz
- Doğum Tarihi-Doğum Yeri : 06/04/1982 – Yeşilyurt/Lefke
- Unvan :
- Öğrenim Durumu
Derece | Alan | Üniversite | Yıl |
Lisans | Türk Dili ve Edebiyatı | Yakın Doğu Üni. | 1999-2003 |
Yüksek Lisans | Arşivcilik ve Osmanlı Paleografyası Ana Bilim Dalı | Yakın Doğu Üni. | 2003-2005 |
Doktora | Eğitim Programları ve Öğretim | Yakın Doğu Üni. | 2013-2018 |
- Akademik Unvanlar:
Öğretim Görevlisi Yakın Doğu Üniversitesi 2005-
- Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
- Yayınlar
- Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler (SCI & SSCI & SCOPUS & Arts and Humanities)
- Korkmaz, S. & Yaraşır, Ö. (2016). Study of Positivist and Post-Positivist Views Based on İnstructional Design Models and Learning Approaches. International Journal of Economic Perspectives, 10 (2). 342-350.
- Korkmaz, S. & Güneyli, A. (2017). Impact of Technology-Assisted Context-Based Teaching on the Listening Skills of Teacher Candidates. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(8), 4669-4677.
- Korkmaz, S. & Yaraşır, Ö. (2017). Turkish Teacher Candidates’ Perspectives on Ottoman Turkish Learning. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issues, 740-747.
- Korkmaz, S. & Gökbulut, B. (2017). Evaluation of Students’ Knowledge About Cultural Concepts. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issues, 1152-1157.
- Uluslararası Diğer Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler:
- Korkmaz, Selma, Aile ve Yuva Ortamında Büyüyen Çocuklarda Yazma Becerisi, International Journal of Languages’ Education and Teaching, UDES 2015, Mannheim-Germany, 2424-2439.
- Uluslararası Sempozyumlarda Sunulan Bildiriler (SSCI, Scopus)
- Korkmaz, S. & Yaraşır, Ö., Turkish Teacher Candidates’ Perspectives on Ottoman Turkish Learning, Internetional Conference on New Horizons in Education, Berlin/Germany, 17-19 July 2017.
- Korkmaz, S. & Gökbulut, B., Evaluation of Students’ Knowledge About Cultural Concepts, Internetional Conference on New Horizons in Education, Berlin/Germany, 17-19 July 2017.
- Korkmaz, S. (2018). Opinions of pre-school pre-service teachers concerning tales: The case of TRNC. In SHS Web of Conferences(Vol. 48, p. 01031). EDP Sciences.
- Korkmaz, S. (2018). A Comparison on illustration of story and narration of illustration. In SHS Web of Conferences(Vol. 48, p. 01030). EDP Sciences.
- Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında (Proceedings) Basılan Bildiriler:
- Korkmaz, Selma, Nevzat Yalçın’ın “Daha Yeni Daha Yakın” Adlı Eserinde Folklorik Unsurlar, XXIV. Uluslararası KIBATEK Edebiyat Şöleni, Ankara, Mart 2013.
- Korkmaz, Selma, Kıbrıs Türkülerinde “Yemeni”, XIX. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu, Makedonya, 02-06 Mayıs 2014 (Sunulmuş ancak basılmamıştır.).
- Korkmaz, Selma, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Yetişen Öğrencilerin Kültürel Açıdan Birbirlerini Tanımalarına İlişkin Bir Değerlendirme, Uluslararası Kıbrıs Türk Edebiyatı ve Edebiyatçıları Sempozyumu, Ankara, Ekim 2016.
- Sunulan ve Yayınlanan Bildiri Özetleri:
- Korkmaz, Selma, Aile ve Yuva Ortamında Büyüyen Çocuklarda Yazma Becerisi, Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, 28-30 Mayıs 2015.
- Korkmaz, Selma, Hikâyenin resimleştirilmesi ve resmin de hikâyeleştirilmesine yönelik bir karşılaştırma, International Congresses on Education, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran-1 Temmuz 2018.
- Korkmaz, Selma, Okul öncesi öğretmen adaylarının masallara ilişkin görüşleri: KKTC örneği, International Congresses on Education, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran-1 Temmuz 2018.
- Uluslararası Yayınlarda Editörlük:
- Yaraşır Ömer, Korkmaz Selma, Yeniasır Mustafa, I. Türk Dünyası Şair ve Yazarları Sempozyumu, “Fuzûlî’nin Türk Kültür ve Sanat Dünyasındaki Yeri” Bildiriler Kitabı, 28-31 Mayıs 2008, YDÜ Lefkoşa (Basım Temmuz 2009).
- İdari Görevler
- İletişim, Haber ve Duyuru Koordinatörü (2017-2018)
- Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Akademik Yıl | Dönem | Dersin Adı | Haftalık Saati | Öğrenci Sayısı |
2016-2017 | Güz | Yazı Yazma TeknikleriTopluma Hizmet Uygulamaları Yazılı Anlatım (Türk Dili I) Kıbrıs Türk Kültürünün Gelişimi Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi Okul Deneyimi | 33 2 2 4 4 | 2518 12 10 20 10 |
Bahar | Sözlü AnlatımEtkili İletişim Öğretmenlik Uygulaması Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi Öğretmenlik Uygulaması | 23 8 4 5 | 2526 10 18 10 | |
2017-2018 | Güz | Yazı Yazma TeknikleriTopluma Hizmet Uygulamaları Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi Özel Öğretim yöntemleri I Okul Deneyimi | 32 4 4 5 | 4230 35 35 11 |
Bahar | Sözlü AnlatımEtkili İletişim Öğretmenlik Uygulaması Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi Özel Öğretim Yöntemleri II Kıbrıs Türk Kültürünün Gelişimi | 23 8 4 4 2 | 1050 10 35 35 10 |