- Adı Soyadı: A. Ezgi ULU
- DoğumTarihi: 10.02.1982
- Unvanı: Öğretim Görevlisi
- ÖğrenimDurumu:
ÖZGEÇMİŞ
Derece | Alan | Üniversite | Yıl |
Lisans | Psikoloji | Orta Doğu Teknik Üniversitesi | 2005 |
Y. Lisans | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık RehberlikRRe Rehberlik | Yakın Doğu Üniversitesi | 2010 |
Doktora | Psikoloji (Gelişim) | Maltepe Üniversitesi | 2016 |
- Akademik Unvan: Yrd. Doç.
- YönetilenYüksek Lisans Tezleri
- Erdentuğ, F. G. (Şubat 2017). Beş yaş çocuklarda “Sosyal değer kazanımı ile ebeveyn tutumları” ilişkisi.
- Dedezade, G. D. (Şubat 2017). Bebek eğitimi ve bakım verenler için kaynakların (RIE) Lefkoşada hizmet veren kurumlardaki kullanım ağırlığı.
- Yayınlar
7.1. Uluslararasıhakemlidergilerde yayınlananmakaleler(SCI&SSCI&ArtsandHumanities)
Ulu, E., Erdentuğ, G. (2017). The Relationship between 5 Year-Old Children’s Social Value Acquisition and Parenting Styles.Quality&Quantity (Online article).
Ozkul, A.E., Ülvay, F.G., Göktan, N., Ulu, E. (2017). Evaluation of preschoolteachercandidates’ attitudestowardshistoryteaching.Quality&Quantity (Online article).
7.2. Uluslararasıhakemlidergilerde yayınlananmakaleler (Diğer Alan İndeksleri)
Kiraz, A., Yigit, P., Ulu, E. (2017).ScientificEpistemologicalBeliefsandScienceAttitudes of TeacherCandidatesResponsibleforScienceTeachingin TheirFutureProfession.PonteAcademicJournal, 73(5), 93-107.
7.3. Uluslararasıbilimseltoplantılarda sunulan vebildirikitabında(Proceedings)basılan bildiriler
Ulu, E., Kiraz, A. (2014). ScienceEducationandCognitive Development in Updated 2012 Pre- School Curriculum. Procedia- SocialandBehavioralSciences, 136, 438-451.
Birol, C. &Gömeçli, A.E. (2010). Effect of thecounselingcourse on theattitude of the
students of pre-schoolteachingtowardsthechildren’smasturbationbehavior. Procedia – SocialandBehavioralSciences,5, 2366-2371.
7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
Gömeçli, A. E. (2009). 3-6 yaş arası çocuklardaki mastürbasyon ile ilgili doğru tutumlar ve doğru bilgiler. Zafer Bekiroğluları(Ed.) , Çocuk Psikolojisi & Çocuk Gelişimi içinde (p. 41-44). Sofia: BureauforEducational Services, ISBN: 978-954-9842-13-5.
7.5. Ulusal hakemlidergilerde yayınlanan makaleler
7.6. Ulusal bilimsel oplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
- Bilimsel ve kültürel diğer çalışmalar
- Ulusal Psikoloji Kongresi, Eylül 2002, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
- Ulusal Psikoloji Kongresi, Eylül 2004, İstanbul Bilgi Üniversitesi, İstanbul
- Işık Savaşır Klinik Psikoloji Sempozyumu, Mayıs 2005, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara
- Ulusal Psikoloji Öğrencileri Kongresi, Temmuz 2007, Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa – Kıbrıs
- Ulusal Psikolojik Danışman ve Rehberlik Öğrenci Kongresi, Temmuz 2008, Çukurova Üniversitesi, Adana
- ‘Özel Eğitim- Dil Terapisi Problem Teşhis ve Alıştırmalar’ eğitsel semineri, Mart 2010, Lefkoşa
- ‘Kişilerararsı İletişim ve Çatışma Çözümleme’, International Conference Series, Mart 2011, Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa – Kıbrıs
- Ruh Sağlığı Sempozyumu, Aralık 2011, Kıbrıs Türk Psikologlar Derneği, Lefkoşa – Kıbrıs
- International Conference on InterdisiplinaryResearch in Education, Mayıs 2012 Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa – Kıbrıs
- OÖ Dönemde Müzikli Uygulamalarla Bütünleşik ve Sarmal Eğitim – TMK –Buse/Ege Kitap (2016)
- OÖ Dönemde Yaratıcı Oyun, Hareket ve Dans Uygulamaları -TMK –Buse/Ege Kitap (2016)
- Cinsel Eğitim, Cinsiyet Eğitimi ve Tacizden Korunma – YDÜ İletişim (2016)
- Ulusal&UluslararasıSertifikalar
- Çocuk Testleri Eğitimi (Porteus, Benton, Frostig, Metropolitan, Cattell 2A, Cattell 3A, Gessel, Bender-Gestalt, AGTE, Peabody, GoodEnough) – Ruh Sağlığı Derneği (2010)
- GEÇDA (Gazi Erken Çocukluk Değerlendirme Aracı) – 2017
- İdariGörevler
NEU Okul Öncesi Öğretmenliği ABD Başkanlığı
- BilimselveMesleki Kuruluşlara Üyelikler
Türk Psikologlar Derneği
- Son yıllardaverdiğinizlisans velisansüstü düzeydekidersler
AkademikYıl | Dönem | Dersin Adı | Haftalık Saati | ÖğrenciSayısı | |
T | U | ||||
2014– 2015 | Bahar | Duygusal ve Davranış Bozuklukları | 3 | 0 | 65 |
Bireysel zeka testleri | 3 | 0 | 82 | ||
İlköğretim Döneminde Çocukla İletişim | 3 | 0 | 37 | ||
2015 – 2016 | Güz
| Erken Çocukluk Dönemi Gelişim | 3 | 0 | 75 |
Erken Çocuk Eğitiminde Kuramlar (MEd) | 3 | 0 | 8 | ||
Davranış Bozuklukları Gösteren ÇocuklarıTanıma ve Anlama | 3 | 0 | 35 | ||
Bahar | Erken Çocukluk Dönemi Gelişim | 3 | 0 | 78 | |
Gelişim Psikolojisi II (Ergenlik) | 3 | 0 | 65 | ||
Erken Çocuk Eğitiminde Kuramlar (MEd) | 3 | 0 | 2 | ||
2016– 2017 | Güz | Erken Çocukluk Dönemi Gelişim | 3 | 0 | 110 |
Erken Çocuk Eğitiminde Kuramlar (MEd) | 3 | 0 | 6 | ||
Öğrenme Psikolojisi | 3 | 0 | 30 | ||
Bahar | Gelişim Psikolojisi II (Ergenlik) | 3 | 0 | 95 | |
Erken Çocuk Eğitiminde Kuramlar (MEd) | 3 | 0 | 2 | ||
Erken Çocukluk Eğitimi | 3 | 0 | 10 |