Yrd. Doç. Dr. Meryem Cumhur

Ana Sayfa \ Kişiler \ Akademik Personel \ Yrd. Doç. Dr. Meryem Cumhur

Meryem G. Cumhur, 1983 yılında Gazi Mağusa’da doğdu. İlköğrenim ve ortaokul eğitimini Mehmetçik İlkokul ve Ortaokulu’nda, lise eğitimini ise 20 Temmuz Fen Lisesi’nde tamamladı. Lise mezuniyetinden sonra lisans eğitimini Doğu Akdeniz Üniversitesi, Fen ve Edebiyat Fakültesi Uygulamalı Matematik ve Bilgisayar Bilimleri’nde, Yüksek Lisans ve Doktora eğitimlerini ise Yakın Doğu Üniversitesi’nde Yüksek Şeref derece ile tamamlamıştır.

Bu süre zarfında 2010 yılında MEB onaylı 4. ve 5. Sınıflar için hazırladığı “Mathematics Year 4 and 5” İngilizce Matematik kitabı, kaynak kitap olarak onaylanmış ve 2010 şubat döneminde baskıya geçmiştir. Meryem G. Cumhur, 2006-2017 yılları arasında çeşitli özel okullarda ingilizce matematik ve bilgisayar destekli matematik öğretimi derslerini vermiştir. 10 yıl Yakın Doğu İlkokulu’nda çalışmıştır. 2017 yılından beridir Yakın Doğu Üniversitesi Matematik ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümlerinde ders vermektedir. 2018 Eylül döneminde, tam zamanlı olarak Matematik Bölümü’nde çalışmaya başlamıştır. 2014 yılından itibaren birçok uluslararası makalelere imza attı, konferanslara katıldı. 2018 Eylül  döneminde Yardımcı Doçent ünvanı aldı. M. Cumhur evli, 2 çocuk annesidir.

 

  1. Adı Soyadı : Meryem GÜLYAZ CUMHUR
  2. Doğum Tarihi : 26 Temmuz 1983
  3. Unvanı : Yrd. Doç. Dr.
  4. Öğrenim Durumu : Doktora Mezunu
  5. Çalıştığı Kurum : Yakın Doğu Üniversitesi

 

 

Derece

 

Alan

 

Üniversite

 

 

 

Yıl

Lisans Matematik A.B.D. D.A.Ü. 2005
Y. Lisans Matematik A.B.D. Y.D.Ü. 2010
Doktora Eğitim Programları ve Öğretimi Y.D.Ü. 2017

 

  1. Akademik Unvanlar

Yardımcı Doçentlik Tarihi      : 13 Eylül 2018

Doçentlik Tarihi                       : —

Profesörlük Tarihi                   : —

  1. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

6.1. Yüksek Lisans Tezleri —

6.2. Doktora Tezleri

  1. Yayınlar
  • Tezer, M. and Cumhur, M. (2017). Mathematics through the 5E Instructional Model and Mathemtical Modelling: The Geometrical Objects. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 13(8), 4789-4804.

DOI: https://doi.org/10.12973/eurosia.2017.00965a

 

  • Uzunboylu, H. and Cumhur, M. (2016). The Content Analysis of the computer-assisted studies in mathematics education between the years 2009-2014/April. International Journal of Learning and Teaching, 7(2), 62-72.

 

  • Tezer, M. and Cumhur, M. (2016). The Spatial-Temporal reasoning states of children who play a musical instrument, regarding the mathematics lesson: Teachers’ views. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(6), 1487-1498. doi: 10.12973/eurasia.2016.1262a.

 

  • Tezer, M. and Cumhur, M. (2015). Antropological Theory of Didactic and the Possibility of the Constructivist Approach Being a Solution to the Common Mistakes Made in Mathematics Lesson. 6th World Conferences on Learning, Teaching and Educational Leadership, France.

 

  • Cumhur, M. (2015). Determining Parents’ Attitudes Regarding Child Education. Cypriot Journal of Educational Research, 10(2), 157-167.

 

  • Tezer, M. and Cumhur, M. (2017). Determination of the perceptions of students regarding mathematics lesson: “Geometric Objects” unit. International Journal of Educational Sciences, 19(2-3), 226-233.

 

  • Kitaplar: Mathematics Year 4 and 5

Şubat, 2010. Canbulat Basımevi, Mağusa.

 

  • Bildiriler: Sınıf Öğrencilerin Matematik Dersi “Geometrik Cisimler” Ünitesine Yönelik İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Mayıs, 2017, Afyon BİLMAT Sempozyumu.
  • Cumhur, M. (2018). Geometrik Cisimler Ünitesinde Matematiksel Modelleme Yöntemi. 4th International Conferences on Analysis and Applied Mathematics. Eylül, ICAAM 2018, Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa.

 

  • Konferanslar: Tezer, M. and Cumhur, M. (2017). Student Perceptions of the “Geometrical Objects” unit in Mathematics Classes. World Conference on Science and Mathematics Education. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Cumhur, M. (2018). 3. Sınıf Geometrik Cisimler Ünitesinin Somut Modellerle Zenginleştirilmiş Öğretim Uygulamaları ve Bilgisayar Destekli Eğitimle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. International Conferences on Respectives for Future Education. Mayıs, 2018, ICOPFE Girne.

 

  1. Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

 

Akademik

Yıl

Dönem Dersin Adı Haftalık Saati Öğrenci Sayısı
Teorik Uygulama
2017-2018 Güz
İlkbahar Elementar Kümeler Teorisi 3 5
2018-2019 Güz Temel Matematik 1

 

İşletme ve İktisat Matematiği 1/Türkçe/İngilizce(2)

 

Mimarlık/Matematik 1

3

 

3

3

3

 

3

 

20

 

70

74

65

 

55

İlkbahar